Linképítéssel került pizzériánk a Google első helyére

Régóta tudjuk, hogy mennyire fontos számunkra a jó Google pozíció. És persze tettünk is ennek érdekében a legjobb tudásunk szerint:

  • blogot vezettünk, hosszú és érdekes cikkeket írtunk a pizzáról és az étterem életéről,
  • hirdettünk,
  • megbeszéltük a szomszédos, nem konkurens vendéglátó helyekkel és közeli turisztikai látványosságokkal, hogy egymásra mutató linkeket használunk.

De az eredmények nem igazán jöttek. Az éttermünk megrekedt a 10.-20. pozíció között. Közben pedig nálunk sokkal gyengébb vendéglátó helyek ott virítottak az 1.-3. helyek egyikén. Nem értettük. Egyik nap szembe jött velem egy hirdetés a neten. A Keresőben Első cég hirdette a linképítés szolgáltatását. Gondoltam, tegyünk egy próbát, hátha nálunk is működik.

Leültem egy személyes egyeztetésre a keresőoptimalizálási szakemberekkel. És amikor ez véget ért, már értettem, hogy miért nem tudtunk korábban önállóan eredményt felmutatni, azaz a Google élére kerülni. Ugyanis ez is egy szakma. A Keresőben Első munkatársa valószínűleg csapnivaló pizzát készít, én pedig csapnivalóan optimalizálok a “legjobb olasz pizza Pesten” kifejezésre.

Szerződést kötöttünk és elindult az együttműködés. Ebben nekem is voltak epizód szerepeim, de a munka oroszlánrészét a szakemberek végezték. Közösen meghatároztuk azt a 15 kulcsszót, amelyre a linképítés történik. Ezzel párhuzamosan végeztek egy konkurencia analízist, azaz hogy a keresőben jelenleg jól teljesítő pizzériák milyen kulcsszavakat használnak.

Nagyon alaposan átnézték a weboldalunkat. Ennek során a webmesterünk felé számos módosítási kérést fogalmaztak meg. Például a képek mérete és elnevezése, a webhelytérkép, a betöltődés sebessége. Nagyon sok javaslatot tettek a meglévő tartalmainkkal kapcsolatban is. A blogunk cikkeit tartalmilag jónak találták, de nem voltak optimálisak a keresőrobotok szempontjából. A Keresőben Első nagyon komoly szövegírói kapacitással rendelkezik. 2 szövegírót is csatasorba állítottak az érdekünkben, hónapról hónapra számos érdekes cikk született a blogunkban. Illetve én is kaptam a jövőre nézve egy nem túlságosan bonyolult itinert, hogy mitől lesznek szimpatikusak a cikkeim a Google számára is.

Ezzel párhuzamosan elindult a ránk mutató linkek építése is. Emlékszem, hogy nekem 3 évembe és elég sok kuncsorgásba telt az oldalunkra 15 linket szerezni. Most pedig havonta 10-10 újabb ránk mutató, releváns és értékes link jött létre. Őszintén szólva a közös munkából legjobban ennek a területnek a hatékonysága lepett meg. Elmondták, hogy a minőségi munka alapja náluk közel félezer olyan weboldal, amelyre valódi tartalmakat hoznak létre. Ezeket a tartalmakat a szövegíró csapat alkotja meg, tehát valódi emberek valódi tartalmai.

És ami még nagyon tetszett: egy iparágban, egy területen mindig egyetlen partnert vállalnak el. Tehát például csak egyetlen pesti pizzériát. Nagyon frappáns volt az ezzel kapcsolatos érvük: “Hiszen Google első hely is csak egyetlen van”.

Nagyjából 8 hónapos közös munka van mögöttünk. És már jönnek az eredmények: 12 kulcsszó esetében az 1.-10. hely között vagyunk, ebből 7 kulcsszó esetében az 1.-3. helyen. 5 esetben pedig felértünk a Google első pozícióba. Rendkívül elégedett vagyok!